22.4.10

Pagi Tadik Ade Pelangi

salam

pg tadik taim kuar umah nk g keje, ade plak pelangi di kaki langit. tunjuk kt aniq rainbow, tp aniq wat tak heran jek. huh blagak tol... kebetulan pg td ujan sket taim cik suria nk kluar, so cik plangi pom interprem la.

ckp psal pelangi, tingat plak taim kecik-kecik dlu kami disogokkan dgn crite-crite psal pelangi ni. salah satu nyer rasenyer seme org pom tau kot. klu nampak plangi, jgn tunjuk gune jari telunjuk sbb nnt jari leh kudung. klu nk tunjuk kene tunjuk gune mende len.

ibu ngn adek badek pom terjebak dgn kepercayaan tersebot. mmg kompem klu nampak plangi, berbagai-bagai anggota bdn dan objek kami guna selain jari telunjuk smata-mata takot jari kudung. hahaha. gune siku pom penah. hahaha.memcm.

bile da besa ni, bleh berpikiran lojik la sket. tujuan org tetua ckp gitu supaye kite tak sesuke ati main tunjuk jek kt org. kasi bersopan sket la. tp klu ikotkan, motip crite-crite cmtuh cm kurang sampai di hati sgt la. sbb klu da tunjuk gune siku, same gak ketidak sopanan tersebot kn. hurm... camno tuh???

moral of de stori mori, jgn ske menyiku k. saket tak klu kene yg siku tajam tuh...tiada kaitan.

No comments:

Post a Comment