18.3.11

Kenapa Saya Suke Isi Minyak Pkai Kad Kedit

Kenapa Saya Suke Isi Minyak Pkai Kad Kedit

1. Saya bukanlah seorg yg pandai membajet xx liter minyak = yy km. Oleh itu, saya dgn sesuka hati drive tanpa tgk penanda paras minyak, sehinggalah lampu merah tangki dah kosong menyala.

2. Saya bukanlah seorg pembawa cash yang byk dlm purse. Selalunya purse saya ade beberapa keping duit singgit jek ngn duit siling (sbb duit len da abish wat sopping).

3.Disebabkan sikap saya seperti no (1), maka ada ketika lampu merah blinking taim saya dah amek anak-anak dr taska. Dgn kad kredit, saya xpayah hangkut mereka berdua keluar dr kereta utk buat pembayaran di kaunter.

4. Saya malas beratur di kaunter pembayaran.

5. Oleh kerana saya seorg penakut, maka sebaik sahaja lampu merah dah blinking, saya akan trus isi minyak. Takot nnt keta mati tgh jln akibat kehabisan minyak. Sape nk tolong tolak keta? Aniq ngn Aqif ke?

Selepas ini BNM telah tetapkan syarat baru, gaji minimum utk apply kad kredit adalah rm36k setahun. Lg la xde chan saya nk apply.

2 comments:

  1. aku rasa dah tak best jadik warga malaysia.

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    ko nk jd warga negara mane plak pasni sue?

    ReplyDelete