28.7.11

Harga Barang Naik!!!!

Mau terkujat ibu tgk harga-harga brg-brg kt Kapor smlm. Tetiba terasa cm baru keluar dr gua sbb terkejut tgk byk brg dah naik harga. (Ke mmg betul ibu baru keluar dr gua nih?)

Harga susu En Aniq dah naik sampai RM101. Softlan dah lebih sepuluh ringgit. Kicap yg dulu lima ringgit lebih dah jdi enam ringgit lebih. Kodial sirap, dulu 7 hinggit je, sekarang dah jd sembilan ringgit.

Apa nak jadi ni. Kenapa byk barang naik ni? Gaji staff gomen ada naik ke? Setahu ibu tak da la pulak.

Urm...Kena berjimat-jimat la ye. Bulan puasa dah dekat ni, lagi afdal bersederhana. Rasa-rasa, dah xbanyak juadah boleh beli kat param dgn berbekalkan 10 ringgit. Kesimpulannya, masak je kt rumah. Lagi puas hati.
-_-

6 comments:

  1. mencik..harga brg asek naik ajerrrrrr...

    ReplyDelete
  2. Kannn... Mau pokai bile taim membeli brg rumah.

    ReplyDelete
  3. kalo gini biler nak kaya pun tatau..kayap ajerrrr

    ReplyDelete
  4. entahnyer... seb baik la umah besa kerajaan kasi pinjam..

    ReplyDelete
  5. kasik pinjam kalo tak potong elaun lagi bagusssss.. hahahaa

    ReplyDelete
  6. gaji naik taun depan..diorang naikkan rega sikit2..thun depan pengsan gk rega barang..

    ReplyDelete