23.8.11

Shopping Kasut Aniq

Semalam p shopping lagi ngn sibling ibu utk belikan kasut anak-anak. Muhammad Aniq terutamanya. Muhammad Aqif lom berjalan lg, beli kasut pom tak guna jugak. Pakai je pre-walk shoe dia yg dah beli bulan 6 hr tuh. Entah-entah, ibu sarungkan sokin je.

Hokey. Cari punya cari, jumpa la kasut yg diidam-idamkan. Test la kt kaki Muhammad Aniq tuh. Test-test, jd pakai terus plak korang. Dia tamo bukak. Tamo pakai sipar buruk dia blk. Layankan je la. Kasi la dia pakai kasut raya dia tuh jenjln alamanda sampai ke rumah.

Mentang-mentang dah pakai kasut, jadi atlit plak dia kt sana. Lari sana sini. Luar kedai, lari. masuk kedai, lari. Dlm kedai lari. Sampai kt VINCI nak tgk-tgk kasut ibu, dia p eksen-eksen dpn cermin menilik kasot dia. Pose camtu camni. Sampai SA VINCI tu tegur dia, kasut baru ker dik. Bila dah ditegur camtuh, mula lah himpit-himpit masuk celah kaki org.

Hilang segan dia, sambung lari blk. Kejap-kejap berhenti, penat katanya. Puas rehat, sambung lari blk.

Ibu dgn kendong adek Qif nye, tak larat nak kejar. Urusan kejar mengejar tuh, bia cik ya ngan cittah yg buat. Ibu, jerit jek. Nasib la org kt Pakson, dok dgr ibu jerit je. Hehehe. Mujur la, kt alamanda ni, xde la sesak bangat. Kalu kt sogo, mau ibu ikat si ANiq ni tak kasi gerak langsung. Bahaya ooo, budak-budak bebas lari-lari ni.

As for now, shopping dah complete. Budak-budak mmg la beli utk raya. Tp ibu ngn ayah, more to beli sementara tgh sale sana sini ni. Pasni entah bila nak beli baju bagai.

2 comments:

  1. rajin akak shopping untuk anak2 :)

    ReplyDelete
  2. Anak dah petah bercakap ni, sonok beraya..hehe

    ReplyDelete