7.9.11

AidilFitri 2011-3

Wah. Perjalanan pulang ke kg halaman hr tuh cukup mencabar. Bayangkan dari gerak dari Raub, pukul 2 ptg, pukul 4.15 ptg baru sampai petronas Kechau. Start jem lepas Maktab Perguruan Lipis. Byk car. Sampai kg di Gua Musang pukul 7.45 mlm. Berbuka puasa la di dlm car shj. Nak berhenti kt memane kedai, hati dah melonjak-lonjak nak guling-guling kt rumah kg. Mujur ada makanan, minuman utk bekal Aniq dlm kereta. Tompang sekaki kejap. Hehe


Tak menyabo-nyabo nak pakai songkok dia. Dalam car dok pakai la jugak-jugak. Sama jek mcm kes kasut hr tuh. Lps beli terus pakai hari-hari utk jln-jln dlm rumah.


Nih la manusia-manusia yg tak berapa cukup ajarnya. Main dok potong ikut kiri. Pandai menjeling bila nampak ibu snap gamba diorg. Hati aku lg mendidih tau. Mujur ibu sabo.


Ade lg nih. Mcm la diorg je yg nak blk kg. Org len pun nak blk jugak, cik kak cik abg oii.


Ni. Jemmiah. Lom sampai Kechau lg tuh. Baru berapa kilo lepas Maktab Perguruan Lipis tuh. Mujur bwk car auto. Kalu tak, mau tercabot kaki asek tekan clutch ngn brek jek.


Sbb dlm car adek Aqif tito. Next day, B dah makin bengkak. Takleh jadik. Kelupaan bwk pump, so marmet la. 1st time wat marmet. Alhamdulillah dpt byk ni. Awal-awal, mcm nak tak nak jek susu kuar. Bile dah steady 10 minit, mencurah-curah pulak dia.

Aniq jd tukang minum EBM ibu. Adik Aqif mmg mengeletik tamo minum thru botol kalau dia tahu ibu ada.

To be continue...

(kompem hangin jek ayah. Raya kg ibu, berentry-entry buat. Raya umah dia, cikit ciput jek.Hehe)

2 comments:

  1. weh, kitorg hr tu 14jam balik tupat. tensen aku, gerak kul7 smpai kul9mlm. mmg jemmm gilos, kat lipis pun jem, padahal situ bukan port jem tuh....haishhhh

    ReplyDelete
  2. klu nk kira dr KL, mmg berjam-jam la. tp sbb blk tido umah mak aku dlu, so kira dr Raub jek.

    mungkin sbb jeng, ade kete yg ikot felda kechau ikot banda lipis. so dr byk2 kete nak cantum jd 1 lane.

    Pastu ade jugak lori-lori beso yg bile nak naek bukit 7 tuh, ala-ala tak larat tp bile jln stret, laju cam cipan. hampeh, tak kasi org potong dia.

    ReplyDelete