21.10.11

Aniq -- Taska

Tetiap pagi kalau nak hantar anak-anak g taska, ibu dgn ayah kena jaga cakap sikit. Jgn ada yg terlepas ckp nak hantar diorg g taska. Kang ade jugak yg moncong dan mau banjir dlm keta. Ibu lg tak senang hati nak hantar anak-anak yg dok meraung cmtuh.

Pg tadi, adek mcm biase bangun dulu. Ibu agah-agah adek suruh abam bangun. Aniq bila tgk org dah gelak-gelak, dia bangun dgn senyum-senyum. Ok, gud mood.

Ayah siapkan anak-anak nak g taska. Aniq offer diri sendiri utk gosok gigi. Gud, another sign, he's in gud mood. Turun bawah, tak payah dipaksa-paksa utk mkn scoot emulsion ngn masuk keta. Another sign. Dlm pada tuh, mulut dok pot pet bertanya nak g mane nih? Ibu ckp nak g jln. Tak boleh sebut perkataan TASKA di awal perjalanan. Hahaha

Dlm keta borak-borak. Nak distract dia dr ingt dia kena g taska. Pg td, adek ok Aniq pom ok.

Ibu : Aniq, ckp dgn ayah suruh beli moto besar.

Aniq sgt suka kalau nampak moto besar

Aniq : Ayahhhhh...beli moto besar, Aniq nak naik.

Gaya ckp ni mcm menjerit kengkonon suh ayah dia dgr la. Pdhal kitorg dah sampai P9 dah.Hahaha.

Ibu : Aniq nak naik moto besar pegi tadikaaaaa...

Ibu join jerit. Layankan aje.

Aniq : Eiiiii...taakkk. Aniq nak naik moto besar g jalan je.

Hahaha. Bertekak la kami dlm keta tuh. Ibu ckp g tadika, Aniq ckp takkkk, g jln je.

Yg menten layan blues adelah adek Aqif. Tadek topik nak menyampuk kot. Hahaha. Begitulah hari-hari. Ibu kena cuba alihkan perhatian dia dr "KENA G TASKA". Supaya takdelah hari-hari dia sedih nak g taska. Smpai taska opkos la berlinangan air mata, tp dah jumpa kwn-kwn Aniq ok blk. Kwn-kwn Aniq sungguh best. Sbb bila tgk Aniq nanges, ada yg dok pujuk-pujuk.

Taska tu ok. Sungguh ok. Bila ptg ambik Aniq dr taska, byk menda yg Aniq cerita dia buat kt taska. Cuma yelah. Antara dok ngn ibu ngn ticer taska, opkos la Aniq lg seronok nak dok ngn ibu kan. Tu yg emosi sikit yg berjauhan dgn ibu dia yg cantik neh. Hehehe.

Aniq, ibu hantar Aniq g taska sbb nak suruh Aniq jaga Adek. Aniq jgn kasi org buat jahat kat Adek. Bila Adek nanges, Aniq main cak-cak ngn dia k. Ibu ngn ayah g opis. Kalau tak g taska, sapa nak jaga Aniq kt rumah. Bila ibu siap keja kt opis, ibu dtg ambik Aniq ngn Adek k. Sayang Aniq.

1 comment:

  1. hahahhahaa... aniq nak naik moto besar jer.. tapi tanak p taska.. hahahahaa... pandai la abam aniq nih..

    ReplyDelete