21.10.11

Ikan Siakap Masak Stim

Sgt seronok k masak-memasak ni. Ibu bukanlah terer sgt masak. Tp cuba-cuba juga la resepi baru utk varietykan meal kami di rumah. Tp kalau nak masakkan utk Atok, ibu masih belum berani. Sbb apa, takot tak sedap. Pdhal Atok xde kesah pom. Masak utk Mak Tok, lg la seram. Hahaha.

Okeh. Ni yg ibu masak wiken lepas. Ikan Siakap Stim. Ibu suka sgt Ikan Stim. Bila kt kdai, antara 3 rasa dgn stim, ibu akan oder stim. Tp tgk jugak kehendak ramai kan.

Ni ibu try buat mcm Ikan Siakap Stim Malee. Huhuh. Jenuh ibu selak-selak nak tgk ingredientnya. But basically cam kt sini ok.

Yg ni masih belum lulus lg. Bleh pulak lupe nak kelar ikan tuh. Padan la rasa kuah xmeresap dlm isi ikan. Hahaha. Ibu rase ayah terpakse je ckp sedap hr tuh nak sedapkan ati bini. Yelah, bini nye ini asek jek komplen ayah jarang cakap ibu masak sedap. Kuikuikui..


Ikan plak kena potong dua sbb tak muat bekas.

Cuba lg next time. Berusahalah.

2 comments:

  1. erkkk kalu aku, blom tentu lepas nih. msk utk laki pkr 8x, utk parent ka mertua ka..lgkla...uhuhhkkk...

    ReplyDelete
  2. ko masak ok jek...nasi ayam seme bagai...
    mmg utk mak mertua, aku akan nyorok dlu takot kena suruh masak. wat-wat bizi jage anak...hahaha

    ReplyDelete