31.10.11

Mari Berbeskal

Duduk putrajaya ni, mmg la dok rumah yg xde pintu pagar. Sudahnyer, mmg jarang-jarang la membawak bdk-bdk main beskal kt luar. Lg pun, kwsn rumah ni, atas bukit sikit. Aniq bkn tau lg mcm mana nak brek beskal. Kalau dia agak-agak nak berenti, die p langgar je memane yg membolehkan dia berenti. Tak pom, dia jatuhkan bdn dia. So far, berlaku kt dlm rumah la. Tetibe dia jatuhkan bdn atas kapet. Sbb nak suh stop la tuh. Keta byk kt kwsn rumah kami. Walau pun, xbyk yg dok lalu lalang, tp byk yg dok paking tepi-tepi jln. Ye la, porch muat 1 kete jek, 1 rumah ade 2-3 kete. Ibu takot kalau-kalau ibu tak tersempat nak kejo jek kalau die dah laju jek turun bukit. Mana nak kendong adek Aqif lg.

Kalau ada ayah, insyaallah la, boleh Aniq kayuh-kayuh kt jln. Ibu ngn ayah masing-masing jage anak sorg satu. Tp ayah kalau jage dua-dua pom bole. Hehehe. Ibu je byk songeh, susah itu ini.


Sian adek, sakit montot dok atas bakol tuh.

Adek ni mmg la dok teringin nak naik beskal tuh. Tp ape kan daya, kecik lg. Kang ibu takot tergolek jek. Sudah nyer, adek naik je la beskal moto abc ni. Tu pom kadang-kadang adek xleh nak main jugak, sbb abam tgk adek main, die pom nak main yg tuh pulak. Tak pe dek, nnt adek dah besa sikit, ibu belikan beskal cm abam k.

4 comments:

  1. wei, beskal abam Aniq mcm best ja..siap ada bakul.. kekekeke..

    Nanti, bawak Aniq naik beskal sampai umah aku.

    hari sabtu aritu, Iris nangis2 nak ke taman.. dah tu dah pegi taman takmau balik.. pening aku..

    ReplyDelete
  2. adik duduk ats kepala otoromen ker?

    ReplyDelete
  3. hiikhhikk cam bese la, abam kayuh beskal. adik duk standby tepi. bajet sendr terer kayuh. yg kita seriau, tkt dia yg kena hempap ke gilis. eeheheh.... nnt aniq leh la race dgn aqil.

    ReplyDelete
  4. linda : die ni eksen je lebey. kayuh 2-3 kali dah penat. last2 kite yg kena dokong die, beskal tu tolak je.

    hany: cam pale otomen kan...tu sebenanye box cm kt blakang moto. tema beskal ni transformers, tp bakol cam otomen

    ila: mmg bajet terer je. adek mmg akan sebok bergantung kt beskal tuh.. buleh race. Aqif bleh race menjerit ngn amni jugak..hahaha

    ReplyDelete