11.11.11

AidilAdha Tahun Ini

Okeh. Seperti yg ibu info kt korg ritu, kitorg beraya di Sg Ara. Alhamdulillah, dpt juga blk kg. Kalau ikotkan,kitorg bertakbir raya anak beranak di rumah no 20 jek. Hehe. Gerak ke Penang kol 6 pg Sabtu. Aniq tido, Aqif cam biase, die kan tukang pasang signal ngn wiper, mane bleh tido. Tugas itu penting.

Jln clear. Kitorg benti 2-3 kali sbb dreba ngantuk. Tu la. Pulun lg lipat baju kemas umah bagai. Org suh tido, tamo. Kengkonon steady.

Preparation di mlm raye, xde mende sgt. My SIL yg handle seme. Ibu ni kalau nak tolong-tolong, pulun la smpai tgh mlm tak kesah sbb ibu jenis liat bgn pg. Agak susah la nak bgn sblum subuh tu utk prepare mknan utk mkn pg raye. Dgn syarat, bg je arahan nak buat ape ngn bdk-bdk musti ade org jage.

Enjoy tgk pic k.



Ibadah korban dibuat kt masjid. Dan masjid just seberang sungai tepi my PIL's house. Gigih kendong anak-anak sbb nak tunjuk lombu dr jarak yg dekat. Byk juga korban di sini. Dlm 11 ekor.



Wajah eksited Aniq tgk lombu mooo.






Tak kemane pom hr tuh. Just ptg tuh jenjln Queensbay Mall cari brg.

1st time ibu tgk pisang gergasi ni. Aniq pom tak larat nk abeskan.

1 comment:

  1. sweetnyer tema biru...musim rayer haji ni macam2 menu daging aderkan..

    ReplyDelete