18.11.11

Tukang "Mengemas"

Muhammad Aqif budak bertuah. Wah...sudah pandai bukak pintu kabinet. Hr tuh dikerjakan kabinet dresser ibu. Sudah ku ikat dgn tali. Skang ni, die tuju kabinet dapo plak tmpt ibu letak segala mcm tepaware. Ni sbb semantara ibu masak la, derang lepak kt dapo nih. Klu tak, bkn nyer berani dok dapo sengsorg. Hahaha.

Bkn stakat bukak. Dia p kluarkan seme tepaware tuh kasi sepah 1 dapo. Mane yg jauh ke dlm kabinet tuh, gigih die merangkak masuk sbb tak puas ati selagi tak sepahkan seme.

Lps kabinet tepaware, die "kemas" kabinet toiletries pulak. Abam join skali, p main sabun mandi bagai. Haduih... Ku kurung jugak dedua ni dlm kabinet kang. Hahaha.

Abam kecik-kecik dulu, xgemar sgt "mengemas" kabinet ni. Mungkin umah dlu, kabinet tak byk kot. Aqif plak, segala mcm laci kabinet die nak "kemas". Seb baik la laci kabinet TV tu ketat. Kalau tak, lg stress tgk derang lambakkan brg-brg.

Ibu slalunyer biakan aje derang sepahkan. Sbb kalau ibu kemas dan-dan tuh jugak, derang sepahkan blk. Musti hangin. So biakan aje. Kejap-kejap lg bile dah puas, ajak derang (Aniq jek kot) kemas sesame.


Ni hasil Aqif "mengemas" dapo.

3 comments:

  1. ekekeke... bkn main balak aqif memunggah yer... xpe2 kasik ibu exercise lbh skit. haha

    ReplyDelete
  2. ibu ni dh terlebih exercise dh ni...geram cm nk geget pipi die..hehe..

    ReplyDelete
  3. sebijik perangai mcm hawa....penat kita nak mengemas balik

    ReplyDelete