1.12.11

Aqif - Now

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah masih lg diberi peluang oleh Yang Esa utk bernapas dimuka bumiNya. Syukur.

Awal-awal pg, dok snap gamba Aqif bole? Hehe. Dia terjage sebelum sempat ibu kejut. Seb baik dia ok. Senyum jek. Gud mud la hr ni. Tp cam biase, bgn tido trus cari mainan. Tu mate 2 bijik tuh la yg di bawak kehulu-hilir. Actually, mata tuh ade kt buku abam Aniq. Aniq bole cabut sebelah jek mate tuh. Dapat kt Aqif, dedua dia cabutnya. Tp tak pe, mate tuh leh masuk blk kt soketnye. Hehe.


Muhammad Aqif sekarang mmg suka sgt mengutip. Pantang ada mende atas lantai, musti dia kutip masuk mulut. So ibu ayah kena pastikan tiada bendasing atas lantai untuk dia kutip. Hope taska pom camtuh. Tamo insiden hitam tuh berlaku lg.


Lg satu kepandaian Aqif sekarang adalah panjat tangga. Jgn tak percaya, dia pernah panjat dr bawah sampai tingkat atas sbb mencari ibu. Mmg ibu menjerit bila keluar bilik, tgk dia sedang struggle nak naik di tangga yg teratas sekali. Lesson utk ibu. Jgn tinggalkan Aqif unattended. Mmg ibu takkan maafkan diri sendiri kalau apa-apa jadi disebabkan oleh kecuaian ibu.


Berita gembiranye, ibu mcm terdengar Aqif panggil "Ibu". Sekali jek. Dia panggil sbb minta susu. Tp lps tuh dia terus dgn "mama" dia.

Just few days jek lg, Aqif turns 1. Gigi lom ade lg. Mungkin akan keluar 2-3 hr lg kan.

4 comments:

  1. Rita, Aqif dengan Asif sebaya kan?? 2010..

    silalah berhati2 pasal tangga ni.bukan anak2 jer..aku pun dah tergelincir jatuh tangga dengan hebatnya..hahahahaa

    ReplyDelete
  2. haah sebaya...
    ye la linda...aku kengkdg, tersadung jugak kt tangga tuh...
    mintak dijauhkan la kan...

    ReplyDelete
  3. balak aqif smla dgn awek amni. seme kutip msk mulut.. gigi plak br sekerat. tp semlm dah nmpk garis gigi kapak 2ketul... wehh sekejap je kan dorg nak sethn. huwaaa....

    ReplyDelete
  4. tuh la...amni lg beberapa hr jek lg kn...
    smlm mandikan aqif, emosi plak, sbb teringat dulu mandikan dia mase pantang, kena pangku seme...la ni, dh leh lari-lari dr air..huhuh

    ReplyDelete