17.3.12

Dugaan Allah

Sian adek Aqif.ibu tak pasti apekah ini. Detect hr khamis. Kitorg bajet, campak. Bwk klinik, Dr Serena pom mcm xsure campak, ezema atau HFMD. Byk sgt di bdn. Kt beberd pom ade gak. Celah2 pelipat byk tak terkata. Aqif plak kengkdg demam, kengkdg tak. Klu demam, mmg melepet xlarat nk gerak. Bile xdemam, mmg ligat. Mulut yg berulser, buat die xmo sgt minum susu. Cian die. Kena cutilah utk make sure die sihat dulu.

Ditambah risau bile batuk masih belum berkurangan. Amek neb smpai 3 kali mgu lepas, namun masih xkurang. Allah nk uji ibu ayah ni. Dok sibuk dgn hal dunia smpai kengkdg luangkn masa utk Allah dgn buat yg wajib je. Yg lain, alpa dgn kesibukan dunia. Astagfirullah.

Ni gamba bintik-bintik ade kt leher Aqif. Tmpt lain byk lg. Ade sesape mommies penah anaknye kena cmni tak?

6 comments:

  1. siannya aqif kak...hopefully cepat sembuh...

    ReplyDelete
  2. Thanks asma doakan aqif.... Terbaru, sbb ulser xleh nk isap susu....die punye meraung, mmg meruntun jiwa.... Sedih akak...

    ReplyDelete
  3. kesiannya dia...semoga cepat sembuh yer.

    ReplyDelete
  4. wawa: confirm HFMD. Huhu. Byk juga taska di Putrajaya dah didetect.

    ReplyDelete
  5. sabar ye kak...insyaallah aqif sembuh nanti..mmg sedih tgk anak kita sakit...saya faham sgt perasaan akak...

    ReplyDelete
  6. hawa kengkadang kena jugak mcm ni...biasanya hawa kena bintit2 cmni bila tempat tu panas(tak ada angin..berpeluh2...)... akan tumbuh ruam2 menggerutu... ruam tu tumbuh kat kepala...leher..merah2 dibuatnya..gatal tu.. tp tak tahulah kes aqif mcm hawa.. aku beli krim nama emolet..

    ReplyDelete