29.6.12

Follow Drama

Kih kih kih... Skang demam org tgk cite korea kan. Ibu try jugak nak menengok drama-drama korea ni. Tp cannot gi la. Cepat bohsan plak. Bru 2-3 episod, ibu dah xlalu nak abeskan. Byk jln cite yg tidak menepati cite rasa. Mmg tak dinafikan la pelakon korea ni klu belakon, mmg sepenuh hati. Kengkdg lucu jugak tgk mimik muke derang mase bercakap lebih2 lg klu macit-macit yang jd pak lawak dlm drama tuh.

Last drama korea yang ibu habis tgk dan bleh ulang tgk 18juta kali adelah "All About Eve". Gile outdated kan ibu nih. Kecomelan Chae Rim ngn keenseman Jang Dong Gung menambat hati ibu. Tambah-tambah plak watak villain dlm cite tuh mmg hati kering jek wat jahat seme kan. Tu kesah tahung 2004-2005 kot, mase blaja UPM. Xingt sgt tp mase tuh mase dok Bangi ngn Tok Su.


Taim tahon 2000-2002, gile tgk telenovela spain/mexico. Dok dgn kwn-kwn kt matrik Penang. Telenovela paling ingt, La Usurpadora. Paula, Paulina. Derang pom mimik muka tgh belakon tuh, cm sepenuh hati gak. Gigih lari-lari blk kuliah kol 4 lebey kot, lepak kafe B sbb nak tgk drama nih. Tgk TV di kafe paham-paham jek la. Dgn ramai umat pot-pet pot-pet sane cni, mane nk dgr sgt sore pelakon tuh. Berharapkan subtittle jah. Gigih masing-masing fokus, tak bercakap sesame sndri. Dok meja kafe belah-belah depan. Kene dtg awal klu nk dpt meja dpn. Abes jek cite nih, kafe kembali lengang. TV ade jek kt bilik rehat, tp entah ngape xtgk kt sane.


Mase sekolah plak, dok gile tgk drama cine hong kong plak. Ade cite psal polis-polis, cite kungfu, Fei Mau. Sampaikan ade jugak perkataan-perkataan cina yg ibu leh paham. Dlu colleague ckp cina sesame derang, tetibe ibu mencelah. "Wah, u paham ckp cina aaaa?". Hehehe. Pdhal paham perkataan sikit2 jek. Itu seme hasil dr tgk cite cina setiap hari kol 6 petang smpai 7 mlm. Tokma, mmg cukup marah klu kitorg berkompol dpn tibi tgk cite cina. Biase la, bdk skolah lg kn. Tgh org tgk cite cina, mase tuh la suh potong bawang la, potong sayo la, masak nasi la. Kitorg musti kasi alasan, abes cite ni bru buat. Heheh. Mane la tokma tak hangin. Kih-kih. Kengkdg hangin tokma smpai tahap, tutup letrik kt main suis. Huuu..Takot. Aniq sekarang, die plak yg denda ibu "Ibu dok luar, bia cat amek ibu".


Sekarang, xde sgt cite yang ibu kompem kene tgk setiap episod. Klu sempat tgk, ibu tgk la. Klu dah berebut channel dgn Muhammad Aniq, kene la pasrah tgk cite katun. Hr tuh ade la jugak tgk lompong-lompong cite Smash @ Diva Universal. Namun skang cite tuh dah abis, tgk la cite-cite len. Bile la Merlin baru nak kuar nih? Donload, tgk marathon. 1 hari abes 20 episod. Xyah tgu 20 minggu. Hehe.

Oppss....ade la cite yg ibu akan tgk tiap kali siaran..

Iaituuuu.....


Kerbaek....
(2 minggu sudah, cite boboiboy xde kt tibi, jenuh mencipta alasan utk tamo kasi Muhammad Aniq sedey. Pemunat setia tuh.)

1 comment:

  1. syok la weh all about eve tu.. lagi satu cerita korea janggeum tu..yang masak2 zaman korea dulu kala tu..kakaka

    ReplyDelete