25.6.12

Mari Menconteng


Dah bersiap nak p jln, maka rajin la pulak nak menulih. Dpt je pen tuh, terus dia melakar karya-karya agung atas kaki sendri. Tak cukup kaki, tangan pom nak di"kulis" jugak. 

Ibu taim ni tgh menghandle mende lain. Kulu kilir tanpa menghiraukan Muhammad Aqif di tepi dresser. Patut la diam pom. Dah dpt mende utk dijadikan kerjaan @ kijoee. Pasrah ibu. Dah siap mandi, pakai suar ensem-ensem, ni plak jd nyer. 

"Saya mmg suke kulis. Kulis atas bdn sendri, mmg kepakaran saye"

Menjadi kerjaan plak ibu nk mengonyoh tulisan-tulisan tuh. Kang dibawak jek berjalan dgn bdn berconteng camtuh, org kate "ni anak org ulu mane nih". Haha. 

Xbleh di kasi pen kt mamat ni. Seme cerok bdn die nak conteng. Hr tuh dah conteng muke mase kt kinik, ibu dabel pasrah mase on da way nk p cuci muke die kt sinki. 

Conteng menconteng mmg membawa bahagia. Tp jgn jadi mcm abam Aniq, ibu tanye skang nk wat ape? Die jawab "Jom conteng dinding". Meh cni ibu lepuk dlu bru bleh conteng.

4 comments:

  1. kahkahkah.. macam2 laa anak2 ko nih..

    ReplyDelete
  2. kan...memacam deme nih... hehehe

    ReplyDelete
  3. linda : gebu mendenyer...camera trik.hahaha...parut merata..

    ReplyDelete