8.10.12

Haish..Muhammad Aqif


Sejak dah besar ni, dah pandai pulak nak tido lewat mlm. Selalu mmg pukul 10pm dh berhangkut anak beranak masuk bilik. (opss...sejak ade Adam & Hawa, 10.30pm bru naik). Kalu ikot mood die ngantuk, sebelum 10 pm lg dh lelap. Tp kalu ikot mood nak main tuh, 11pm 12pm pom belum tentu mate die nak katup.

Last nite, naik tido almost 11pm. Abam merengek sbb nk mintak dipeluk-peluk, ditepok-tepok. Adek plak merengek sbb nak main kulih-kulih dan nak turun bawah. Peluk yg sini, yg sana dok tempik "Aniq nk ibuuuuuu". Peluk sane, yg sini plak cube melarikan diri nk turun bawah. Mmg dr dlu kitorg xde konsep melayan anak nk memain tgh-tgh mlm. Cukup taim, masuk tido. Kalu xmo tido, ibu pakse tido. Kalu pakse pom tak jalan jugak, pi main sengsorg dlm gelap, ibu ayah nak tido. 

Ok, abam kejap je setel sbb die mmg dh ngantok, tp cume nak peluk tepok sikit-sikit. Adek plak, entah sampai pukul brape, die masih dok melalak jugak nk main, last-last ibu hangkut die pi dok ujung koner bilik tuh. Ibu tarik simut tido peluk abam. Ghiau sakan die, slowly dtg kt ibu sambil teresak-esak. Kena marah sikit, baru la nak lelap mate. Bukannyer tak ngantok, tp nak kene tempik dulu bru nk tido.

Sanggup tahan mate sbb nk main. Bukanyer tak puas main. Siang dah main sepanjang hari, cube lah klu mlm tuh bwk la tido sikit. Haish....Muhammad Aqif.

4 comments:

  1. hahahahahaa..jom petang ni gi main kat taman dengan iris dan asiff

    ReplyDelete
  2. memalam aqif x mintak nenen ke sblm tdo rita?

    ReplyDelete
  3. Linda :

    hahaha....dr atas moto dok jerit panggil aku sbb nk gtau jumpe iris kt taman...klu dok ngn aku, mmg xde la ke taman ptg-ptg. klu ade ayah die, bru la merasa nk g taman.

    erul :

    mintak. Klu kene pakse tuh, mmg aku sumbat nenen. tp klu dh gigit-gigit nenen tuh, harusla aku pom hangin...hahaha

    ReplyDelete
  4. same la konsep ku..
    tak de makne nak layan malam2..kul 10.30 masuk bilik..tido sendiri..kahkahkah..
    kalau hujung minggu ade la pelepasan sekejap, kalau tak ngantuk..

    ReplyDelete