2.1.13

1st Day of School 2013

Yeay... Today 1st day of School. Abam Aniq 1st day ke tadika baru. Alhamdulillah. Pagi ini ibu boleh menguruskan bdk 2 org tuh dengan tenang. Cabaran hanya nk suh abam bgn mandi jek. Abes dah semua super hero disebut, tp meraung jugak dlm bilik air. Tu lah. Smlm bergelak ketawa lg dgn adek Aqif smpai kol 10 lebih. Tgk pagi ni dah ngantuk.

Td hantar adek dlu, kemudian baru hantar abam. Sampai taska, abam tak turun kereta tp bebuat tanye pulak, "Bile Aniq nk g taska dgn Adek ni?".

Smpai tadika baru, Aniq moody sikit. Explain kt ticer utk benarkan Aniq makan nugget yg ibu bekalkan. Mkn nugget sambil mata pandang ibu jek. Takot ibu lari keluar tinggalkan dia. Hehehe. 

Slow talk dengan Aniq yada yada.... Alhamdulillah 1st day Aniq tak nangis di tadika. In Sha ALLAH Aniq kuat. Belaja rajin-rajin ye anakku. Nak jadi Bomba kena kuat dan kena g sekolah. Ye.... Sekarang dia sangat kagum dengan Bomba. 

Semoga teacher Aniq pom ikhlas utk membimbing Aniq dan kwn-kwn. Pg td tak sempat nk tanye mcm-mcm dengan teacher. Mungkin ptg kang bole borak lebey sikit.


Kali ni g sekolah kena pkai kopiah. Entah berapa lama la bertahan kopiah atas kepala tuh. 

4 comments:

  1. hehhehee..nanti bubuh gambar aniq pakai kopiah..hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha... ko tau tak... blk rumah, tgk kopiah xde... tinggal kt tadika...
    seb baik td ticer die kate ade... saba jek muhammad aniq ni. buat-buat terkejut bile aku tanye kopiah mane smlm...

    ReplyDelete
  3. Dah besar anak-anak Umi... Alhamdulillah :-)

    Wei, ko kenal tak Hadzili Fazli... dah lama satu ofis dengan aku... baru tau dia ex-sttj... hehehe

    ReplyDelete
  4. haaa... Ali satu opis ngn ko.... ches... hhihih. mmg kenal pom. same team KPA ngn aku dlu...

    ReplyDelete